Zwinny rozwój. ASTOR ogłasza nową strategię biznesową 2022+



Spółka ASTOR, która od 35 lat wspiera technologiczną transformację przemysłu w zakresie automatyzacji, cyfryzacji i robotyzacji procesów produkcyjnych, przyjęła kolejną strategię biznesową – strategię 2022+. Jej myślą przewodnią jest zwinny rozwój, który będzie opierał się na czterech filarach i są to ludzie i zespoły, strategia sprzedaży, zwinne procesy i systemy oraz odpowiedzialne finanse.  To odpowiedź na dynamicznie zmieniające się otoczenie społeczno-gospodarcze oraz wyzwania, jakie niesie ze sobą zmiana w kierunku przemysłu przyszłości. ASTOR stawia na jeszcze większe wsparcie interesariuszy poprzez rozwój dotychczasowych linii biznesowych, czyli oprogramowania przemysłowego, robotyzacji i zaawansowanej automatyzacji oraz nowo powołanej linii biznesowej intralogistyki.

Nowa strategia ASTOR 2022+ stawia na zwinny rozwój rozumiany jako elastyczność i szybkość dopasowania do zmieniających się warunków biznesowych, tak w skali makro, jak i mikroekonomicznej. Dlatego, oprócz jasno postawionych celów oraz zdefiniowanych projektów na najbliższe trzy lata, spółka opracowała śmiały cel w perspektywie 2030, którym jest wizja bycia najbardziej zaufanym dostawcą inteligentnych technologii dla przemysłu w Europie Środkowo -Wschodniej.

Strategia firmy jest jak kompas wskazujący kierunek jej rozwoju na najbliższe lata. Czujemy, że mamy już bardzo silną pozycję w Polsce i choć cały czas pozostaje dużo do zrobienia, widzimy, że dzielenie się przez nas i naszych Partnerów doświadczeniami i wiedzą na temat technologii oraz ich aplikowania, może być powielone na innych podobnych rynkach. Takich, które mają nieco mniejszy stopień rozwoju technologicznego niż Polska, ale dążą to tego, by nam dorównać. Dlatego chcemy rozwijać się zarówno w Polsce, jak i w krajach ościennych – mówi Jarosław Gracel, prezes ASTOR i podsumowuje, że dla  ASTOR ogłaszana obecnie strategia 22+ to 5. z kolei. Kiedy kilkanaście lat temu tworzyliśmy pierwszą strategię, naszą ambicją było, by być najlepszym dostawcą automatyki z profesjonalnym serwisem. W kolejnych odsłonach ewoluowało w „gdzie technologia spotyka człowieka”. Mamy więc firmę - najlepszego dostawcę automatyki i robotyki z profesjonalnym serwisem, w której technologia spotka człowieka, oraz która ma mocną pozycję na polskim rynku.  W obecnej strategii idziemy krok dalej.  Wspólnie z naszymi Partnerami chcemy być najbardziej zaufanym dostawcą inteligentnych technologii dla przemysłu w Europie Środkowo – Wschodniej. Ogłaszamy strategię w momencie szczególnym, bo zbiega się ona z przeprowadzoną w styczniu br. z sukcesją w ASTOR, gdzie zarządzanie firmą powierzone zostało silnemu 6-osobowemu zarządowi. Przejął on odpowiedzialność za linie biznesowe [także nowe], finanse i rozwój pracowników. Mamy zatem w składzie dyrektora ds. robotyzacji, intralogistyki, sprzedaży, finansów oraz rozwoju pracowników. Taka synergia obszarów stanowi mocny  fundament dla przemysłu przyszłości i realizacji kolejnej już strategii 2022+ .

Dywersyfikacja biznesu to jedno z założeń strategii. Kolejne to dalsze wzmacnianie relacji z kluczowymi partnerami technologicznymi, dzięki którym możliwe jest realizowanie celów w poszczególnych liniach biznesowych. I tak w obszarze oprogramowania jest to AVEVA, dawniej Wonderware; Emerson oraz Astraada, marka własna w zakresie automatyzacji, w robotyzacji– Kawasaki Robotics i Epson, a w przypadku intralogistyki – takie firmy, jak Mobile Industrial Robots (MIR) oraz Agilox.


Rysunek 1. Interesariusze ASTOR


ASTOR stawia także na to, by mocno inwestować w rozwój partnerskich firm wdrożeniowych oraz producentów maszyn. W tym celu zrewitalizowany został Program Partnerski, w którym najlepsze firmy wdrażające systemy oraz budujące rozwiązania oparte na produktach z oferty ASTOR są w pierwszej kolejności rekomendowane w projektach, a ich najwyższe kompetencje w konkretnej specjalizacji są potwierdzone ważnym przez rok certyfikatem.

Z integratorami współdziałaliśmy od początku i widzimy, że ta współpraca jest kluczowa dla dalszego rozwoju zarówno firmy ASTOR, jak i naszych Partnerów... -potwierdza Tomasz Michałek, członek zarządu ASTOR, dyrektor ds. sprzedaży i dodaje, że nieodzownym elementem najnowszej strategii ASTOR jest obszar sprzedaży. Nasza oferta obejmuje produkty i rozwiązania z zakresu automatyki przemysłowej, robotyki i intralogistyki. To obszary, które posiadają różny potencjał i rozwijają się w różnym tempie. W strategii 22+ stawiamy na zrównoważony, czyli adekwatny do potencjału rynku, rozwój w każdej z tych dziedzin. Nie zapominamy także o nowoczesnych systemach i narzędziach sprzedażowych, w które wyposażamy naszych pracowników, a które pozwolą jeszcze lepiej obsługiwać klientów i adresować potrzeby fabryk, firm produkcyjnych, zakładów przemysłowych czy jednostek infrastruktury oraz partnerów.

Innowacyjne jest także podejście do przygotowania strategii w ASTOR. To efekt pracy zespołowej, gdzie każdy pracownik, każdego działu mógł podzielić się swoimi oczekiwaniami oraz dołączyć do zespołów pracujących w oparciu o obraną metodykę budowania strategii ASTOR 2022+, czyli Scaling Up.

Metodyka ta przeznaczona jest dla firm w fazie dynamicznego rozwoju, planujących skalowanie biznesu. Szybki wzrost organizacji przekłada się na wzrost skali wszystkich działań w firmie. Dlatego tak ważna jest koncentracja na rzeczach najważniejszych i dokonywaniu strategicznych wyborów – uzasadnia Marek Zamojski, dyrektor ds. innowacji, kierownik projektu strategii. Scaling Up to kompleksowe i jednocześnie bardzo elastyczne podejście do planowania i urzeczywistniania rozwoju firmy, które niewątpliwie pomogło w budowie strategii ASTOR i pomoże nam w kolejnych latach jej realizacji. Świadomi tego, że realizacja raz powziętych założeń w dzisiejszych czasach wymaga zwinności i skupienia, powołaliśmy w ASTOR dedykowany zespół do spraw koordynacji strategii, w którym będziemy czuwać nad jej realizacją i dbać o zwinny rozwój całej organizacji -podsumowuje Marek Zamojski.

ASTOR od samego początku swojej działalności dbał o tworzenie atrakcyjnego i przyjaznego środowiska pracy, gdzie relacje oparte są na wzajemnym zaufaniu i odpowiedzialności. W strategii 2022+ ważnym aspektem w tym obszarze jest międzypokoleniowość. To naturalny proces w organizacji z 35-letnim stażem na rynku. Dlatego strategiczny zwinny rozwój obejmuje także ludzi i zespoły, którzy mają poczucie dumy z pracy w firmie, w której #chodzioludzi oraz usprawniające ich pracę narzędzia. Cyfrowa transformacja obejmuje zatem wewnętrzne procesy oraz budowanie cyfrowych kompetencji wśród pracowników firmy.

Więcej informacji o założeniach strategii ASTOR 2022+ TUTAJ



O ASTOR
Wspiera Klientów w podnoszeniu efektywności i konkurencyjności dzięki automatyzacji, robotyzacji i cyfryzacji procesów produkcyjnych. W Polsce reprezentuje globalne marki, m.in.: Emerson, Kawasaki Robotics, AVEVA, Epson, MiR, Agilox. Jest liderem w zakresie propagowania idei Przemysł 4.0 w Polsce. Poprzez liczne warsztaty pomaga Klientom w budowaniu map drogowych do Przemysłu 4.0. W 2017 roku ASTOR opublikował autorską koncepcję w zakresie rozwoju kompetencji inżynierów Inżynier 4.0TM. Jest laureatem wielu prestiżowych nagród i wyróżnień, w tym wielokrotnym laureatem konkursu „Great Place to Work”, Medalu Europejskiego, Ambasadorem Małopolski na poziomie międzynarodowym (Mapa Marek 2019). Działalność firmy nie ogranicza się do rynku krajowego, ale wykracza również poza granice Polski - produkty ASTOR obecne są, m.in.: w Australii,  Stanach Zjednoczonych, Arabii Saudyjskiej, Francji, Hiszpanii czy Niemczech, gdzie spotykają się z dużym uznaniem. Jest to wynikiem wysokiej jakości oraz innowacyjnych i odważnych rozwiązań wdrażanych przez markę. Kierunek rozwoju firmy i jej klientów wyznacza Przemysł 4.0, którego technologie prezentowane są w dwóch krakowskich centrach pokazowych: Cyfrowa Fabryka Przyszłości w ASTOR Innovation Room 4.0 oraz inteligentna robotyzacja w ASTOR Robotics Center.


ASTOR
press box